Jak na zařízení ložnice při léčbě insomnie

Trpíte insomnií? Co to vlastně znamená, co ji způsobuje a v čem spočívá léčba insomnie? Přinášíme vám odpovědi na nejčastější otázky a také tipy na praktické zařízení ložnice, které vám zpříjemní usínání.

insomnie
Zdroj obrázku: Sergey Mironov / Shutterstock.com

Insomnie: co to je a jak se projevuje

Insomniak je jedinec, který trpí nespavostí. Insomnie se může projevovat buď tak, že postižený není schopen usnout, druhým způsobem insomnie je časté noční buzení. Ani jedna forma insomnie není příjemná a přináší s sebou spoustu vedlejších projevů. Mezi ty patří podrážděnost, neustálá únava, zhoršené soustředění a špatná výkonnost. Abyste se insomnie co nejdříve zbavili, zkuste se zaměřit na prostředí, kde usínáte. Investice do kvalitní postele a luxusní matrace se vám mnohonásobně vrátí.

Jak dlouho může insomnie trvat?

Insomnie se dělí podle toho, jak dlouho člověka postihuje. Rozlišujeme čtyři základní typy insomnie:

  • přechodná insomnie,
  • akutní insomnie,
  • chronická insomnie,
  • fatální familiární insomnie.

Přechodná insomnie trvá přibližně týden a nejčastěji je spouštěna stresem z blížící se události. Na druhou stranu fatální familiární insomnie je neléčitelná, dědičná a bohužel smrtelná.

Zdroj obrázku: jafara / Shutterstock.com

Nejčastější příčiny insomnie

Pokud trpíte některou z forem insomnie, před návštěvou lékaře se zamyslete nad tím, co může být jejím spouštěčem. Nejčastěji se jedná o následující faktory:

  • stres,
  • nadužívání kofeinu a alkoholu,
  • nedostatek pohybu,
  • jet lag,
  • špatné prostředí, kde jedinec usíná.

Všechny tyto příčiny můžete ovlivnit. Jste-li vystaveni velkému stresu v práci, jakmile to bude možné, vyberte si dovolenou. Pokud se chodíte často bavit s přáteli, omezte svou konzumaci alkoholu a snižte počet vykouřených cigaret. Chodíte málo? Každý den ujděte alespoň 8 000 kroků, abyste se unavili a lépe se vám spalo. Trápí vás jet lag? Nepoddávejte se mu a rovněž s ním bojujte pomocí pohybu. Usínáte v nesprávném prostředí? Změňte ho!

Zdroj obrázku: Photographee.eu / Shutterstock.com

Zpříjemněte si usínání

Prostředí ložnice, kde se každou noc oddáváte spánku, má na váš spánek největší vliv. Položte si tedy pár základních otázek:

  • Máte dokonalé zatemněnou ložnici?
  • Je teplota v místnosti pod 20 °C?
  • Usínáte na kvalitní matraci, která vám poskytuje maximální pohodlí?

Odpověděli jste třikrát ne? Změňte prostředí své ložnice. Na okna si pořiďte závěsy nebo praktické žaluzie, místnosti pravidelně větrejte a investujte do nové kvalitní matrace.

Jaká matrace je nejlepší?

Nedá se říci, jaká matrace na spaní je nejlepší, protože každý má jiné preference a je jinak tělesně stavěný. Odborníci se ale shodnou na jednom: vysoké matrace vám nabídnou dokonalé pohodlí. Ovšem to, z jakého materiálu budou vyrobené, závisí na vás. Nejoblíbenější jsou rozhodně pěnové matrace, které nabízí pohodlí a dají se pořídit za velice rozumnou cenu. Ortopedické matrace oceníte při bolestech zad, zdravotnické jim dokonce dokážou předcházet.

Zdroj obrázku: Antoha713 / Shutterstock.com

Usínejte pohodlně a komfortně

Kromě kvalitní matrace se zaměřte také na volbu správného polštáře, přikrývky a povlečení. Při usínání se totiž musíte cítit příjemně a nic nesmí odvádět vaši pozornost. Ideální prevencí insomnie totiž je správné ovzduší v ložnici a maximální pohodlí při usínání. S vhodně zvoleným povlečením a potahem na matraci navíc zamezíte i nechtěnému nadměrnému pocení v letních vedrech, což může rovněž způsobovat nespavost. Při nechtěném letní spálení nezapomeňte na pokožku aplikovat Panthenol, který ji zklidní a zregeneruje.

Zdroj obrázku: Rido / Shutterstock.com

Insomnie dokáže s lidskou psychikou nepříjemně zamávat. Proto dělejte vše, co je ve vašich silách, abyste zabránili jejímu výskytu. Záměrně se vyhýbejte stresovým situacím, omezte spotřebu alkoholu a věnujte čas přestavbě vaší ložnice a investujte do kvalitní postele a matrace.

Komentáře

Komentáře